2007/12/04

Störningsmomentet

I samband med slölektioner såsom engelska och svenska tar jag alltid fram min laptop och slår igång Low on Resistance med Park Hotell på så hög volym som våra naturlaptops klarar av.

Detta sker:
- Innan lektionen: Vi naturare kommer alltid in i klassrummet innan läraren.
- När läraren går ut under lektionen.
- Efter lektionen, när alla plockar ihop.

Många blir säkert irriterade av detta, alla försöker jobba och så kommer fitt-jonas och slår på den dära "dåliga" låten igen. Ibland brukar jag och några andra börja slå hårt mot skolbänkarna i takt med musiken. Lite för hårt kanske...

Jag vet inte vad som gör att jag älskar det. Att spela låten. Trycka på play i winamp. Alltid vara rädd för att läraren ska komma in, höra musiken, säga "Jonas, stäng av det där". Men jag hinner alltid stänga av ljudet. Alltid.

På sistone har jag varit lite slarvig med att slå igång musiken. Jag ska bättra mig. Jag lovar.

Inga kommentarer: