2009/02/16

Mail till Kalle P

Jag mailade nyss Kalle P om något som hände mig idag.

Hej!

Jag vill börja med att säga att du min favoritpolitiker. Du gör mycket bra för Luleå, min kära hemstad. Det har du alltid gjort.

Nu till mitt ärende. Som den gymnasieelev jag är begav jag mig imorse till skolan. Då jag är påväg till min skolbyggnad, Kungsfågeln, passerar jag de sämre skolbyggnaderna, Lärkan och dess tillhörande hus Språklådan.

Idag när jag gick förbi Språklådan föll det ned en massa snö från byggnadens tak, rakt ned på vägen där Lärkans elever dagligen går. Snömängden var kopiös. När pudret väl hade lagt sig såg man att ingen hade blivit våldtagen av snön.

Denna händelse gjorde mig arg. Inte på grund av någon slags medkänsla för eventuella offer - det är ju bara elever från Lärkan som passerar där. Snarare påmindes jag om att något liknande kan hända vid min egen skola, Kungsfågeln. Fast ni kanske måste prioritera snöskottningen? Hursomhelst hade hela spektaklet kunnat leda till dålig publicitet.

Självklart kan jag inte klandra dig. Du ser ju inte åt det hållet från ditt kontor i stadshuset. Istället vill jag endast framföra detta problem till dig, för Luleås bästa.

Som avslutning vill jag tacka dig för att snöskottningen på Porsöberget skötts så fint. Guld värt, Kalle P!

Med vänliga hälsningar

Inga kommentarer: