2008/01/08

Motargumentet

Det är ju verkligen diskutabelt huruvida man bör hänga ut personer. Man får ju fråga sig själv vad man vill få ut av själva uthängingen samt vad den äventyrar. I mitt fall äventyrar den absolut ingenting, vilket gör det helt okej för mig.
Det finns dock en gräns, en gräns jag ska hålla idag. Här kommer min uthängning:

I denna helt sanna historia finns två personer. En Icke-Naturare som går el, samt en Naturare, jag. En lärare ifrågasätter framtida studieplaner under ett avslutningsfika under tisdagen den 8 januari 2008.

Icke-Naturaren: "Jag ska bli elektriker och sen ska jag nog plugga, och om plugget skiter sig så har jag fortfarande kvar jobbet. Det har ju inte ni som går natur."
Naturarens svar: "Fast grejjen är att för oss Naturare skiter sig inte plugget."

Det hela slutade hursomhelst med att Icke-Naturaren lämnade rummet med orden: "Jag känner iallafall många elektriker som kör både Porsche och Ferrari."

Inga kommentarer: