2008/09/29

När ens vänner startar klubb

Några av mina bekanta ska starta en klubb. Världens bästa, säger de. Stålverk 80 ska den heta, och den ska vara från 18 år. Man ska få dansa, man ska få köpa alkohol - allt kommer vara så jävla bra. Först ska de ta lillan, sen nått större, och till slut kanske hela världen.

Samtidigt som de flesta ser framemot detta arrangemang, för det kommer bli så jävla bra, har jag stört mig på det lite under den senaste veckan.

Det är inte att jag inte ser framemot det - det gör jag. Jag vet att jag kommer att älska det. Det är snarare hur detta har påverkat arrangörerna i fråga.

För det första, börjar de helt plötsligt arrangera möten, eller så kallade klubbmöten. Jag vet inte vad de gör där. Kanske funderar de på hur de ska lägga upp allt inför Stålverk 80. Eller så har de bara jävligt roligt, för att de har varandra. Fan.

För det andra lider deras bloggande. Båda var frånvarande en längre tid från att vara brorsa till att skjuta vargar, för att sedan återkomma med ett inlägg om klubben. Om Stålverk 80. 

För det tredje är Stålverk 80 nu det givna samtalsämnet i alla situationer. Som när man möter den nytillkomne klubbarrangören under en utekväll. Direkt tar jag omedvetet upp det,
"FAN VAD BRA DET KOMMER BLI! STÅLVERK 80!!!". 

Och det är ju roligt att prata om det, det är underbart. Samtalsämnet som aldrig tar slut. Fast tappar man inte något? Kan det bli för mycket klubb?

Kanske. Fast det är kanske värt det - för det kommer bli så jävla bra.

2 kommentarer:

Jag heter inte peter sa...

Du får komma på klubben Jonas, men på våra klubbmöten måste man vara med i klubben för att få komma på. Men vem vet, en vacker dag kanske?!

Det går inte att hajpa för mycket, för en fest är en fest, fast stålverk 80 kommer vara så jävla fest. Men härligt att du gillar det ändå.

/ Jag heter inte Peter

p.s vi har roligt som fan på mötena.

Jonas sa...

Typiskt.