2007/11/25

Att leva upp till ett rykte

Idag ska jag plugga. Lite Matte C, lite Företagsekonomi A.

Företagsekonomi A är en kurs jag har valt till. Jag går den med några naturvänner, resten av klassen är från teknik, el och sådana konstiga program. Varje lektion tänker jag på hur dumma mina kurskamrater är, jämfört med mig och mina naturvänner. De ställer konstiga frågor, de ”surrar” när de borde göra arbetsuppgifter, och de tycker att likheten ”Resultat = Intäkter – Kostnader” är svår.

Jag brukar inte svara på frågorna lärarna ställer, för att de är så enkla. De ”sämre” eleverna svarar direkt, ofta fel. Jag skrattar då inombords. När jag väl svarar, det händer som sagt inte ofta, säger läraren nästan alltid: ”Ja det där var ju nästa överkurs, hahaha!”

Vid något tillfälle sa han till oss naturare att vi måste anpassa oss efter resten av gruppen.

Sanningen är ju att vi egentligen inte är så mycket smartare än alla andra. Vi lever bara upp till ryktet, eftersom att vi har ett rykte att leva upp till. Lärarna spelar med, för alla lärare älskar naturare. ”Tänk om alla vore som ni”, säger de och ler.

1 kommentar:

Linnea sa...

Men vi naturare är ju helt enkelt framstående individer på denna jord.