2009/03/26

24 direkt

Idag, under min utomordentligt trevliga sovmorgon, slog jag för omväxlingsskull på min TV. Som vanligt, på grund av min likgiltighet gentemot TV-program, gled min uppmärksamhet raskt till 24 direkt på SVT.

Denna gång behandlades fotbollshuliganismen i Sverige. Debatten var festlig, mest på grund av de många olika parterna och dessas fjompiga ställningstaganden.

Stockholmsklubbarnas representanter
Från AIK, Djurgården och Hammarby. Alla tre var skinheads. De pratade om hur mycket gemensamt föreningarna har, även fast man tydligt såg att de egentligen föraktar varandra.

Snubben från ”Supporterpolisen” – en polis alltså
Förklarade huliganismen som något pojkar håller på med, för att bevisa att de är störst, bäst, vackrast – herre på täppan. Använde det sistnämnda uttrycket ett flertal gånger.

Kvinnan från Journalistförbundet
Tyckte inte att media tryckte för mycket på idrott, inte heller att de vinklar saker. Älskade media helt enkelt – speciellt tidningar.

Karln från svensk fotbolls elitfotbollsförbund
Var arg på tidningsmediet. I sportbladet vill han läsa om idrotten i sig, våld inom idrott vill han läsa i nyhetsdelen. Punkt.

Krister Hammarbergh
Småmysig som alltid. Verkade stå på allas sida.

Thomas Bodström
Måste han vara så härlig? Debatterade, pratade och skämtade om de berörda frågorna. Var bäst. Åh.

1 kommentar:

Fellow naturare sa...

Åh, jag älskar ju Bodström. Nu blev jag glad.