2009/03/17

Besvikelsen

För kanske ett år sedan gjorde jag en jättelyckad grej. En grej som blev succé.

Istället för att alltid sova med huvet österut, som jag alltid gjort på Berget, vände jag mig om. Sov en natt med huvudet västerut.

Jag har aldrig sovit så bra som den natten. Det var underbart!

Igår natt testade jag det igen. Tänkte att, det kan ju inte gå fel! Fast det gjorde det.

För det första tog det tid för mig att somna. Jag somnar alltid på direkten. Redan här strul.

För det andra, när jag väl somnat, vaknade jag två gånger av att jag slog armen i fönsterbrädan. Självklart skulle jag störas av den, nu när jag sov med huvudet västerut.

Det var nog. Jag vände mig om österut och sov gott resten av natten. 

Jag skulle aldrig ha försökt byta - istället borde jag ha levt vidare med minnet om den perfekta natten. Nu är minnet förstört.

Inga kommentarer: